woensdag 16 april 2014

Pimpelpaars

Wat is het vandaag toch een heerlijk weertje, wij hebben het tuinhuis weer open, is zo heerlijk om daar te kunnen freubelen.
Ik was maandag al met dit doek begonnen, niet tevreden en dingen weggehaald en verder gegaan en dit is het eindresultaat.


Op de het Art Speciacally event weer allemaal ideetjes en inspiratie opgedaan en gelijk maar wat van toegepast.
Ik heb een aantal foto's gemaakt zodat jullie een beetje een idee hebben hoe dit is ontstaan.

Een doek van 40 x 40 gebruikt, een aantal pagina's uit een oud telefoonboek proppen van gemaakt en weer uit elkaar gehaald, beetje van de randen afgescheurd en toen met Mod Podge opgeplakt, terwijl je plakt maak je de kreukels er ook weer wat in.

                                               De pagina's helemaal ingesmeerd met Gesso.

Daarna met acrylverf het doek helemaal beschilderd, ook de zijkant, waar ik ook het papier heb laten doorlopen. Ik heb gewoon her en der een klodder verf gedaan en met een flinke kwast uitgesmeerd, soms gemengd en soms juist niet.

Ik heb het vogelhuisje van Dutch Doobadoo van grijsboard gemaakt en het vogeltje ook, hier wat modeling paste op aangebracht en toen dylussions en daar weer overheen de blauwe en rode acrylverf.
De kreukels heb ik met mijn vingers ingesmeerd met Inka Gold zilver en een beetje graphit, ook het vogelhuisje met deze twee kleuren Inka Gold ingesmeerd.
Wat oude bloemen  uit een vergeten bak  opgezocht en een kleurtje gegeven met Dylussions en Inka Gold.
Daarna alles met Tacky Glue opgeplakt.

                                                               

















Ik heb dit met veel plezier gemaakt, heb nu pimpelpaarse vingers, heerlijk.
Ik ben geloof ik aan een nieuwe camera toe, krijg de kleuren er niet goed op, hij is behoorlijk "paars"





8 opmerkingen:

  1. Hee Folkje,

    Wat een leuk idee! Jammer dat je foto;s de juiste kleur niet hebben... gr Bettie Bouwer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal leuk! Ziet eruit alsof het ook heerlijk is om te maken! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je "pimelpaarse" kleur heel mooi Folkje. Het is helemaal een mooi kunstwerk En je hebt het ook mooi uitgelegd. Komplimentsje hear.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk schilderij! Leuk idee ook met het papier van een telefoonboek.
    Groetjes, Esterina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi en wat leuk dat je stap voor stap laat zien hoe je het gemaakt hebt.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk om dit idee uit te leggen.
    Nu weten we ook weeral hoe dit moet.
    Bedankt Folkje en je hebt dat mooi gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk met de uitleg er bij .. dat ga ik ook eens proberen.. ik vind m erg mooi maar heb wat moeite met het oranje .. groetjes Baukje

    BeantwoordenVerwijderen

Wat gezellig dat je langskomt op mijn blog, ik vind het altijd leuk als je een reactie achter laat.
Vind je mijn creatie's mooi dan zou ik het ook leuk vinden als je volger wordt.

liefs
Folkje